Kolportaż ulotek
Kolportaż to nie tylko ulotki
Kolportaż to pośrednictwo między wydawcą a punktem sprzedaży lub bezpośrednim nabywcą. Kolportaż najczęściej kojarzy nam się z prasą, książkami lub ulotkami. O kolportażu mówimy także w przypadku utworów muzycznych lub programów komputerowych, zapisanych np. na nośnikach magnetycznych – płytach CD lub DVD.
Kolportaż jako sposób reklamy
Rozdawanie i dostarczanie ulotek do odbiorców cieszy się dużym powodzeniem ze względu na swoją wysoką skuteczność i bezpośredniość w kontakcie z klientem. Kolportaż ulotek można podzielić na główne rodzaje:
- Kolportaż adresowy i bezadresowy ulotek
- Kolportaż selektywny ulotek
- Kolportaż uliczny – hostessy
- Kolportaż ulotek „za wycieraczki aut”
Każdy rodzaj kolportażu ma swoje wady i zalety, należy dopasować go do planowanej kampanii reklamowej.
Zagrożenia płynące ze zlecania kolportażu niepewnym firmom
Jeśli zdecydujemy się na zlecenie kolportażu naszych materiałów reklamowych firmie zewnętrznej, musimy wystrzegać się niepewnych firm, oferujących kolportaż w zaskakująco niskiej cenie. Chcąc zaoszczędzić na kolportażu możemy sprawić iż cała kampanie nie odniesie zakładanych efektów. Takie przedsiębiorstwa często nie dbają o odpowiednie wynagrodzenia dla swoich pracowników podczas kolportażu, co wiąże się z niską jakością wykonywanej usługi. Dodatkowo możemy narazić się na dodatkowe koszty związane z niepoprawnym wywiązaniem się z umowy.
Rola kolportażu w dobie nowoczesnych technologii
Wraz ze spadkiem czytelnictwa i wzrostem znaczenia reklam wizualnych i internetowych branża zajmująca się kolportażem zaczęła zmieniać profil swojej działalności na usługi związane z wizualna reklamą – ulotki, plakaty itp. Mimo początkowego zawirowania na rynku dystrybucji duże firmy doskonale poradziły sobie ze zmieniającą się sytuacją.