Kim są hostessy?
“Hostessa” wywodzi się od angielskiego słowa “hostess” czyli gospodyni. Hostessy to osoby oprowadzające gości na galach, wystawach, konferencjach, targach . Hostessy są także przedstawicielkami marek, prezentują nowe produkty w bezpośrednim kontakcie z klientem zajmując się promocją np. w hipermarketach czy podczas koncertów. Bycie hostessą to także bycie wizytówką firmy, wsparcie w tworzeniu korzystnego wizerunku.
Czym się zajmują?
Hostessy podczas eventów przejmują część obowiązków organizatorów, witając gości, wskazując im miejsce i dbając o dobry nastrój. W przypadku promocji realizowanych na stoiskach w sklepach hostessy mają przede wszystkim za zadanie przedstawiać produkt, czy usługę. Umiejętne zaprezentowanie produktu przez hostessy może znacząco wpłynąć na jego rozpoznawalność i sprzedaż w rejonie promocji.
Jaka powinna być dobra hostessy?
Dobra hostessa musi być osobą gościnną, przyjazną i mieć umiejętności związane z obsługą gości. Hostessy cechują m.in.: atrakcyjny wygląd, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, umiejętność znalezienia się w różnych sytuacjach oraz znajomość języków obcych. W przypadku spotkań biznesowych nie bez znaczenia jest także wykształcenie hostessy – może to być jej atutem w zależności od tematyki wydarzenia.
Co brać pod uwagę gdy szukasz pracy w roli hostessy?
Przy poszukaniu pracy jako hostessa ważne jest, by osoby wysyłające swoje zdjęcia krytycznym okiem spojrzały na swój wygląd taki jak wzrost czy wymiar. Istotny jest również stan cery, włosów czy zębów, dlatego doradzamy przyszłym hostessom wizytę u fryzjera i kosmetyczki. Ważne jest także określenie tego, czy hostessa chce pracować jedynie w kraju, czy też liczy się ze zleceniami również poza granicami kraju.
W dobie zagrożeń płynących z licznych internetowych oszustw dla każdej przyszłej hostessy istotne jest również sprawdzenie wiarygodności danej agencji. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest wybranie sprawdzonej agencji hostess z długoletnim doświadczeniem.