Dla kogo jest plakatowanie?
Plakatowanie to bardzo popularny środek promocji w miastach. Szczególną popularnością plakatowanie cieszy się wśród organizatorów koncertów, spektakli czy wydarzeń sportowych. Nie należy jednak zapominać , że plakaty znakomicie sprawdzają się także jako sposób propagowania nowych produktów, takich jak książki, płyty. Wybierając plakatowanie jako narzędzie promocji musimy pamiętać o ograniczonym czasie oddziaływania, związanym z rotacją materiałów na powierzchniach reklamowych.
Plakatowanie – gdzie jest legalne?
Plakatowanie jest dozwolone w miejscach do tego przeznaczonych, takich jak słupy ogłoszeniowe, gabloty, tablice. Korzystanie z tych miejsc przy plakatowaniu wymaga zezwolenia od właściciela obiektów, przy zatrudnieniu firmy do plakatowania to ona bierze na siebie odpowiedzialność uzyskania pozwoleń. Istnieje też możliwość plakatowania na ternie prywatnym, w tym przypadku wystarczy nam zgoda właściciela, jeżeli kurateli nad budynkiem nie prowadzi konserwator zabytków.
Plakatowanie w miejscach niedozwolonych.
Podczas plakatowanie należy się wystrzegać umieszczania plakatów w miejscach do tego nieprzeznaczonych, takich jak latarnie, prywatne ogrodzenia itp. Umieszczenie plakatów w tych miejscach może skończyć się upomnieniem, mandatem , grzywną lub nawet pozbawieniem wolności. Kara finansowa może wynieść do 1500 zł jednak dodatkowo będziemy zobligowani do usunięcia plakatów oraz przywrócenia obiektów do stanu sprzed plakatowania.
Plakatowanie – kogo wybrać?
Plakatowanie „na własną rękę” nie jest łatwym zadaniem i wymaga wiele przygotowań, począwszy od projekty plakatu, po uzyskanie zezwoleń na plakatowanie. Atrakcyjną alternatywą jest wynajęcie profesjonalnej firmy, która zatroszczy się o wszystko za nas, oferując nam kompleksową obsługę tylko w nieco wyższej cenie.