Kolportaż ulotek

kolportaż ulotek

Kolportaż to nie tylko ulotki

Kolportaż to pośrednictwo między wydawcą a punktem sprzedaży lub bezpośrednim nabywcą. Kolportaż najczęściej kojarzy nam się z prasą, książkami lub ulotkami.  O kolportażu mówimy także w przypadku utworów muzycznych lub programów komputerowych, zapisanych np. na nośnikach magnetycznych – płytach CD lub DVD.

Kolportaż jako sposób reklamy

Rozdawanie i dostarczanie ulotek do odbiorców cieszy się dużym powodzeniem ze względu na swoją wysoką skuteczność i bezpośredniość w kontakcie z klientem. Kolportaż ulotek można podzielić na główne rodzaje:

  • Kolportaż adresowy i bezadresowy ulotek
  • Kolportaż selektywny ulotek
  • Kolportaż uliczny – hostessy
  • Kolportaż ulotek „za wycieraczki aut”

Każdy rodzaj kolportażu ma swoje wady i zalety, należy dopasować go do planowanej kampanii reklamowej.

kolportaż ulotek - zobaczZagrożenia płynące ze zlecania kolportażu niepewnym firmom

Jeśli zdecydujemy się na zlecenie kolportażu naszych materiałów reklamowych firmie zewnętrznej, musimy wystrzegać się niepewnych firm, oferujących kolportaż w zaskakująco niskiej cenie. Chcąc zaoszczędzić na kolportażu możemy sprawić iż cała kampanie nie odniesie zakładanych efektów. Takie przedsiębiorstwa często nie dbają o odpowiednie wynagrodzenia dla swoich pracowników podczas kolportażu, co wiąże się z niską jakością wykonywanej usługi. Dodatkowo możemy narazić się na dodatkowe koszty związane z niepoprawnym wywiązaniem się z umowy.

Rola kolportażu w dobie nowoczesnych technologii

Wraz ze spadkiem czytelnictwa i wzrostem znaczenia reklam wizualnych i internetowych branża zajmująca się kolportażem zaczęła zmieniać profil swojej działalności na usługi związane z wizualna reklamą – ulotki, plakaty itp. Mimo początkowego zawirowania na rynku dystrybucji duże firmy doskonale poradziły sobie ze zmieniającą się sytuacją.